Monday, June 29, 2015

Roket G18 Meletup Sebelum Dilancarkan?


Gua ada baca pasal sebuah roket tanpa pemandu milik SpaceX meletup selepas beberapa minit dilancarkan dari Cape Canaveral, Florida pada Ahad lepas, sekali gus memberi tamparan kepada program angkasa lepas syarikat itu yang diterajui taikun internet, Elon Musk.

Kejadian itu adalah yang ketiga dalam tempoh kurang setahun membabitkan kapal angkasa Amerika Syarikat dan Russia yang digunakan untuk menghantar bekalan ke Stesen Angkasa Antarabangsa (ISS).

Keadaan itu menyebabkan ramai bimbang mengenai aturan penghantaran bekalan makanan dan peralatan kepada angkasawan yang kini tinggal di orbit.

Gua terfikir apa terjadi dengan G18 dengan gabungan NGO Islam yang akan lancar satu roket selepas raya nanti. Adakah nasib mereka sama dengan SpaceX?

Belum lancar G18 dan bertumbuk dengan PASMA. Phahrorazi sindir sesetengah ahli G18 ego dan sombong, pasal tu kalah dalam pemilihan. Benjol terus kepala Hanipa Maidin peguam yang banyak cakap itu kena 'sembur' oleh bos PASMA.


Selepas itu Mahfuz beri pula pukulan maut, terus tertudud Abu Aiman (Dr Zul) setiausaha G18.

Salahudin Ayud dikatakan nak terima jawatan lepas raya nanti. Gua rasa terus hancur berkecai. Tapi geng G18 ni pasal putar belit dan perangkat hebat, apa tak belajar daripada filem Hawai Five O. Terus dia orang buat program Himpunan Badar Kubro. Ni kira perang.


Tujuannya nak perangkap Salahudin Ayub. Gua tahu dia orang buat di Tongkang Pechah pasal nak ambil sentimental Salahudin. Salahudin kena banyak lagi solat istikarah nak pilih mana? Amoi DAP atau Nisa'.


Mat Sabu pula sekarang ni dah tukar potfolio, tak ceramah. Sekarang tazkirah dan mengajar agama di Masjid. Dengar cerita tak balik kampung lagi. Sekarang tak jadi profesional dan ubah jadi ulama baru layak memimpin parti baru. Ulama sahaja boleh jadi Presiden he he he. Terkencing pula Dr Hatta, Dr Zul, Hanipa tak ada peluang nak jadi Presiden. Tak apa buat parti baru lagi. Kan DAP ada boleh sponser!!


Pemburu Anjing - Suka lihat drama geng kemaruk jawatan dalam PAS buang tabiat. Agaknya sampai bila dia orang nak jadi sasau?

No comments:

Post a Comment