Saturday, January 28, 2017

Lu Percaya Tak, itu parti PAN dah ada Anjing Upahan


Lu orang caya tak, itu parti PAN dah ada anjing upahan. Ini anjing bagus oii. Dia kasi makan tiap bulan oleh geng ARIF PAN ooi. Anjing kasih fitnah fitnah kepada PAS oii. Dia kasi buruk PAS punya ulama ooi. Biar semua orang benci itu PAS punya parti.Biar kalah semua kerusi supya itu Rafizi punya kajian kasi betul.

Seekor anjing namanya Mukhlis Eddie    https://www.facebook.com/mukhlis.eddie. Dia kerjanya tukang fitnah kepada ulama PAS. Jika ada apa-apa ulama PAS sebut dia akan tokok tambah supaya nampak jahat.

Lihat itu kerja Anjing PAN dia tokok tambah kenyataan itu Hadi mahu kasi orang marah si Hadi. Nanti parti PAN 2% boleh naik jadi 3% sokongan oooi.



Pemburu Anjing: Ok gua mahu bla, nanti anjing PAN gigit guat. Susah mahu samak


Thursday, July 23, 2015

Jangan Terkejut Selepas Ini ada Pimpinan DAP jadi imam Solat Geng GHB


Gua rasa engkau tak percaya pimpinan DAP ada berkat. Kalau tak takkan nak ambil berkat tolong cukur 'jambol'. Mana tahu bila besar boleh jadi hebat macam pimpinan DAP. Ni Islam Progresif yang gua rasa geng GHB nak terap dalam kehidupan kita selepas tawan Putrajaya.

Pimpinan sekarang mana tahu politik, mana nak maju semuanya undur kebelakang. Ingat Islam tu hudud sahaja ke? Islam tu macam nilah cukur jambol. Makan dalam talam lelaki dan perempuan.

Jangan bantah nanti Mursyidur Am DAP akan marah!



Tahu kena ikut katanya. Nanti Mursyidur Am tak bagi duit nak belanja buat parti baru. Takkan nak minta derma juga macam parti lama PAS?



Pemburu Anjing - Bila agaknya Masjid DAP nak dibuat di Kelantan?



Wednesday, July 15, 2015

Cerita Perjuangan Islam Bukan Di Warisi


Iman tidak diwaris. Perjuangan dan kehebatan seseorang ayah tidak semestinya diwarisi oleh anaknya. Kita tidak menafi ada anak membawa perjuangan ayahnya, malah ada yang lebih hebat lagi.

Yang ini tidak membantu perjuangan ayahnya. Sangat malang walaupun ada ilmu yang baik.

MEMAHAMI ISU TUBUH JEMAAH ISLAM BARU, DAN KELUAR DARI JEMAAH ISLAM SEDIA ADA

Perbincangan hangat berkenaan penubuhan jamaah baru dan bagaimana dengan baiah mereka dengan jamaah yang sedia ada?

Maklum bagi mereka yang mendalami ilmu fiqh bahawa baiah yang wujud di dalam hadis atau yang meninggalkan jamaah ia berkaitan dengan baiah dengan kerajaan maka orang yang memutuskan baiah tersebut dan keluar daripada kerajaan Islam itu adalah haram. Tetapi berbaiah dengan parti atau jamaah tidak termasuk di dalam hadis ini.


Baiah parti dikategorikan sebagai ta'ahud dan sekiranya seseorang keluar daripada parti cukup dengan membayar kaffarah sumpah. Segala taklid taklid yang bercanggah dengan maqasid syarie taklid itu dianggap batil.


Cuma permasalahnnya adakah wajar menubuh jamaah baru sedangkan dah ada jamaah lama?


Maka perkara ini merujuk kepada fiqh masalih adakah ia banyak membawa kepada maslahah walaupun secara dasarnya mengurangkan jamaah itu lebih baik kerana dapat dikumpulkan tenaga yang banyak dan jamaah yang banyak itu memecahkan tenaga?


Tidak ada dalil yang kuat yang mengharamkan berbilang parti Islam. Kesemua pendapat yang telah diutarakan dalam bentuk pengharaman jamaah baru adalah ijtihad bukannya Syariat.


Maka perkara ini diserahkan kepada ahli politik untuk menuntukan hala tuju mereka walaupun secara peribadi saya lebih suka tidak ada jamaah baru, tetapi secara fiqhnya tidak ada yang menghalang penubuhan parti baru.


Selamat beramal, kuatkan perpaduan umat Islam.

Ustaz Fauwaz Dato' Fadzil Noor


Pemburu Anjing - Ini baru adik kalau abang lagi lingkup!!

Tanding Pemilihan Parti Baharu Tak Ada Yang Kalah

Hari ini gua diberitahu parti baru (bukan barua) telah buat peraturan baru. Pemilihan kepimpinannya tak ada yang kalah semuanya menang. Gua tergolek suka, hampir pecah perut gua bila yang bertanding semua akan menang. Siapa yang kalah? Pengerusi SPR akan kalah macam citer P. Ramlee aje.

Gua tanya kenapa?

Katanya kalau ada yang kalah nanti tubuh NGO dan buat parti lagi baharu. Kan parah macam ni!



Pemburu Anjing - Nanti UMNO dapat idea ini terus buat Pilihanraya 14 nanti tak ada yang kalah semuanya menang. Mampus sampai kucing bertanduk UMNO akan memerintah Malaysia!

Tuesday, July 14, 2015

Gerakan Pengkhianatan Kepada PAS Cawangan Pulau Pinang


Gua ada baca parti baru yang bakal ditubuhkan oleh Gerakan Harapan Baru (GBH) memperjuangkan matlamat yang ingin dicapai oleh golongan Muslim Progresif seperti yang disebut dalam buku "Progressive Muslim: On Justice, Gender and Pluralism" susunan Omid Safi.

Gua juga dapat tahu mereka ini sendiri berbangga menggelar diri mereka sebagai kumpulan progresif, sekaligus memperakui hakikat itu. Gagasan pemikiran Muslim Progresif ini sebenarnya selari dengan Jaringan Islam Liberal (JIL) di Indonesia, yang selalu disebut sebagai Islam Liberal.

Gua rasa lu orang dah tahu apa itu Islam liberal?


Ni contoh, biasanya nak promosi Islam liberal kena guna wanita. Wanita yang sopan santun berhijap dan berpurdah. Makan setalam dengan bukan mahram BUKAN ISLAM pula. Ni Majlis BERBUKA PUASA tahu bukan makan santai-santai... penat ber ibadah di siang hari. Hanya Allah akan bagi pahala tau wooi Malaikat pun tak campur.


Boleh salam dengan perempuan bukan mahram kerana urusan politik dan tarik undi. Itu pasal Putrajaya punya kita boleh TOLAK HUDUD.


Semasa kempen boleh sentuh wanita. Demi maslahah alawiyah altipubahaloiii.


Pergaulan bebas tak apa asal Islam progresif.


Dan boleh jadi HAMBA DAP.

Kita orang dah ada jwatankuasa peringkat negeri Pulau Pinang. Dan JK ini akan merobek PAS di sana bersama DAP biar PAS mampus!!

GERAKAN HARAPAN BAHARU PULAU PINANG

Pengerusi :YB Dato Dr Mujahid Yusof Rawa
Timbalan 1 : Zolkifly Md Lazim
Timbalan 2 : Mohd Yusoff Mohd Noor
Setiausaha : Saiful Azwan Abd Malik
Penolong Setiausaha 1 : Zahar Zainul
Penolong Setiausaha 2 : Zulkifli Ishak
Penerangan : Zainulfaqar Yaacob
Bendahari : Rosli Hassan

Ahli Jawatankuasa

1.  Zanbli Abdul Rashid
2.  Md Noor Md Ismail
3.  Mohd Naser Ismail
4.  Jamil Mahmod
5.  Saaidin Omar
6.  Khairul Lisa Ramli
7.  Taqiudin Hamzah
8.  Mohamad Zalani Haron
9.  Ramzi Ramli
10. Johari Omar
11. Mohd Hafiz Abd Aziz
12. Azizan Salleh
13. Sophian Mohd Zain
14. Zaidi Zakaria
15. Dahalan Fazil
16. Anuar Omar
17. Md Zaini Md Noor
18. Mohd Rizal Akhir
19. Muhammad Zuki Ahmad
20. Ahmad Tarmizi Abdullah
21. Osman Ayub
22. Abdullah Talib
23. Zaidi Ahmad
24. Mohd Sokran Abd Rahman


Pemburu Anjing - Gua rasa seronok nanti jadi geng Islam liberal, boleh gaul bebas dan salam-salam. Gua pelan nak salam dengan Melati... oooi bestnya!!

10 Sebab Kenapa Perlu Sertai Gerakan Harapan Baru (GHB)



Gua semalam dapat whatsapp daripada geng Gerakan Harapan Baru. Minta sertai mereka. Pikir punya pikir gua rasa gua pun nak cadang kepada pembaca untuk sertai GHB pasal ada 10 perkara yang tak ada lama PAS tapi ada pada GHB. Terima kasih kepada febok frien gua yang tolong bagi tips ini.

1. Di sini tidak ada doktrin patuh dan walak kepada pimpinan kerana itu semua ada candu.
2. Arahan pimpinan terutama Presiden/Pengurusi adalah pandangan peribadi.
3. Maklumat-maklumat rahsia organisasi boleh disebarkan kepada media.
4. Hudud bukan agenda, asalkan DAP memberi sokongan semua ok.
5. Keputusan mesyuarat boleh dihebahkan kepada awam atau media.
6. Pendapat ulama boleh ditolak kerana mereka bukan pemegang kunci shorga.
7. Jika ada kumpulan yang menentang, kita akan panggil mereka sebagai UG.
8. Di sini dilarang memberi gelaran jebon, liberal, munafik haraki, anwarinas dll. Tapi gelaran UG, pro-Umno, taliban, jumud dan seumpamanya dibenarkan.
9. Paling penting, jika tidak puas hati kepada organisasi ini, boleh gunakan media baru utk mengutuk dan mengeji.
10. Dan jika tidak puas hati kelak dan pendapat ditolak, boleh tubuhkan parti "Gerakan Harapan Lebih Baru" atau "Gerakan Harapan Baru 2.0" dan seumpamanya ketika berada di dalam Gerakan Harapan Baru tanpa perlu rasa bersalah.

Fikirkan...
- Nanti kecewa xde jawatan buat parti baru lg ya... Wkwkwkwkwkwk mcm nih punya olang pon ada....

Pemburu Anjing - Gua udah daftar, lu bila lagi?

Monday, July 13, 2015

Gerakan Pengkhianatan Kepada PAS Cawangan Melaka


Gua rasa ramai yang baca cerita pasal kekasih tikam kerana cinta tak berbalas, kekasih bunuh kerana ajak kahwin. Kekasih cemburu dan banyak lagi cerita yang dulu erat bagai belangkas tapi bila ada sesuatu dendam menguasai diri terus ambil keputusan bunuh kekasih sendiri.

Sekarang gua ada dengar cerita ahli PAS yang kerjanya untuk memusnahkan PAS. Bulan Ramadhan ni dia orang dah buat kesatuan untuk ganti kerja-kerja UMNO untuk rosakkan PAS.

Kalau boleh biar PAS kalah dalam PRU-14 nanti. Kalau boleh biar PAS tak ada ahli tinggi Mursyidur Am dan Presiden sahaja.

UMNO sekarang boleh goyang kaki, pasal kumpulan ini dah ambil alih kerja mereka. Tak lain kerana kalah nak jafdi pimpinan sanggup buat apa sahaja demi untuk melepas dendam.

Ini senarai kumpulan yang ambil kerja UMNO di Melaka.

JAWATANKUASA GERAKAN HARAPAN BARU MELAKA

Pengerusi : Hj Adly Zahari
Timbalan : Jauhar Md Dawi
Setiausaha : Hj Yuhaizad Abdullah
Penolong SU : Shamsuddin Mohd Bakhid
Bendahari : Harun Mohamad
Penolong Bendahari : Hamidie Zakaria
Ketua Gerakan Muda : Zulkhairi Abd Aziz
Ketua Gerakan Wanita : Pn Mahani Osman Basir
Pengarah Komunikasi : Abd Yassin Ibrahim
Pembantu : Zulkifli Harun (Greenboc penulis yang suka spin berita dan putar belit fakta)



Penyelaras Kawasan :
Alor Gajah - Ust Ashraf Mukhlis
Masjid Tanah - Abd Yassin Ibrahim
Tangga Batu - Ust Musa Mohd
Kota Melaka - Harun Mohamad
Jasin - Azrin Ab Majid
Bkt Katil - Hj Bakrin Sidek

Ahli Jawatankuasa :
Cikgu Safri Syafie
Kapt (B) Mohamad Jaafar
Razak Hassan
Abd Kadir Sohod
Amir Samad
Adel Jantan
Noor Ismail Ayob
Hj Daros Ibrahim
Ust Musa Mohamad
Hj Samat Ahmad
Yuzi Azhar Yusof

 
Pemburu Anjing - Sebelum tembak musuh baik tembak musuh dalam selimut yang tikam curi daripada belakang.